Oczywiście, można w nim też:
– ćwiczyć prawidłowe stosowanie przyimków,
– utrwalać poprawną odmianę rzeczowników,
– rozwijać umiejętność zadawania pytań,
– tworzyć opisy miejsc,
i wiele, wiele innych.
We wczorajszej notce były już zamieszczone 3 pomysły na wykorzystanie interaktywnego materiału, a dzisiaj dorzucam kolejne 3.
POMYSŁ 4
Gracz numer 1 rozmieszcza obiekty z prawej belki według własnego pomysłu. Następnie gracz numer 2 przez minutę przygląda się pomieszczeniu. Po upływie tego czasu gracz numer 2 odwraca się, a gracz numer 1 przesuwa trzy przedmioty. Zadaniem gracza numer 2 jest ustalenie w ciągu minuty, które obiekty zmieniły miejsce. Potem role się zamieniają.
Stopień trudności gry można zwiększyć poprzez np. skrócenie czasu, zwiększenie liczby obiektów zmieniających miejsce.
POMYSŁ 5
Rodzic po kolei czyta instrukcję rozmieszczenia obiektów w pokoju. Dziecko nazywa obiekt, który powinno przesunąć, a następnie umieszcza go w odpowiednim miejscu.
Do pobrania przykładowa instrukcja:
https://drive.google.com/file/d/17Pbv6HiF8nhI-0us-eCHwaJFnm8loc61/view?usp=sharing
POMYSŁ 6
Osoba numer 1 rozmieszcza obiekty z prawej belki według własnego pomysłu. Następnie opisuje osobie numer 2 ułożenie tych obiektów… Ale nie może podczas tego opisu użyć żadnego z tych słów: „szafa”, „półka”, „stół”, „okno”, „parapet”. Zadaniem osoby numer 2 jest odpowiednie ułożenie obiektów w pokoju. Potem osoba numer 1 i numer 2 zamieniają się rolami.
LOGOPEDYCZNY POKÓJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz