Standardowo na rozgrzewkę interaktywna gra planszowa pozwalająca usprawnić aparat artykulacyjny. W roli kostki kolorowe koło fortuny, pionkami zaś są parasolki.
Do utrwalania głoski „cz” polecam dwa zestawy tęczowych interaktywnych zagadek:
Tęczowe zagadki z głoską „cz”, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Tęczowe zagadki z głoską „cz”, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Z kolei słownictwo związane z pogodą pomogą rozwinąć pogodowe interaktywne zagadki. Zagadki to jedna z moich ulubionych pomocy dydaktycznych. Rozbudowuje słownictwo, wspiera umiejętność słuchania ze zrozumieniem i wyszukiwania w wypowiedziach słów kluczowych, sprzyja ćwiczeniu uwagi słuchowej…
Zagadki – pogoda, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Z myślą o starszych uczniach stworzyłam też kartę pracy z frazeologizmami zawierającymi słowo „burza”. Sprawdźmy, ile z nich uczniowie zapamiętają po zajęciach.
Frazeologizmy ze słowem „burza”, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Warto też na zajęciach przypomnieć nazwy różnych zjawisk atmosferycznych:
Połącz wyrazy z ich znaczeniem – pogoda, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Dla starszych podopiecznych przygotowałam też tekst z prognozą pogody. Zadaniem ucznia jest przeczytanie go i wybranie właściwych odpowiedzi. Aby się to udało, trzeba przeczytać tekst ze zrozumieniem i zwracać uwagę na treść całych zdań, w których są luki do uzupełnienia.
Prognoza pogody, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Po przypomnieniu sobie słownictwa związanego z pogodą oraz poznaniu przykładowej prognozy pogody można przystąpić do stworzenia własnej. Kiedyś takie zadanie przygotowywałam na zajęcia stacjonarne i moi podopieczni bardzo je lubili. Dlatego zdecydowałam się stworzyć je też w wersji elektronicznej, by można było z niego skorzysać również podczas zdalnej terapii. W czasie zajęć najpierw ja tworzyłam układ ilustracji na planszy, a dziecko przedstawiało prognozę pogody. Potem następowała zamiana ról – dziecko przygotowywało dla mnie zestaw pogodowy, a ja prezentowałam prognozę pogody. Może też być tak, że najpierw logopeda prezentuje swoją pogodę, a potem dziecko tworzy i przedstawia własną prognozę pogody.
PS W prawym górnym rogu planszy jest ikonka kredki – po jej naciśnięciu można wybrać kolor kredki oraz grubość linii, a potem rysować po płótnie (opcja dodana na wypadek, gdyby ilustracje dostępne na planszy nie wyczerpały potrzeb pacjentów logopedycznych.
Podoba Ci się moje podejście do prowadzenia zdalnej terapii logopedycznej i chcesz dowiedzieć się więcej, jak dokładnie zaprojektować ciekawe zajęcia? Pracujesz online i czujesz potrzebę usprawnienia organizacji własnej pracy? Zapraszam na webinar „Zdalna terapia logopedyczna – tworzenie materiałów oraz metodyka pracy”, który odbędzie się 16 grudnia w godzinach 18:30-20:30.
W programie:
– Sposoby tworzenia interaktywnych materiałów logopedycznych.
– Metody wykorzystywania materiałów dydaktycznych, które nie są interaktywne.
– Projektowanie planu spotkania.
– Organizacja miejsca pracy.
– Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami (wyłączona kamera ucznia, przerywające połączenie, niska jakość dźwięku itp.).
Cena: 67 zł
Zapisy: Puzzle - Dopasowane Szkolenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz