Jesień i zdalne zajęcia? Tak to u mnie niedawno wyglądało, więc przygotowałam kilka interaktywnych materiałów na obecną porę roku. Gotowi?
Jak jesień, to i liście, które spadły z drzew. A co w tych liściach się ukrywa? No właśnie, oto jest pytanie! Zadaniem dzieci jest przyjrzeć się jesiennym liściom i spróbować dostrzec, co jest w nich schowane. Jeżeli zadanie sprawia dużo trudności, można w ramach podpowiedzi delikatnie wysunąć umieszczony w liściach obiekt. Kiedy dzieci odgadną, co było w liściach, można cały obiekt wysunąć na bok.
Jesienne liście i ukryte w nich przedmioty mające w swojej nazwie głoskę „k”:
Jesienne liście i ukryte w nich przedmioty mające w swojej nazwie głoskę „ż”/„rz”:
Jesienne liście i ukryte w nich owoce oraz warzywa:
Jesienne liście i ukryte w nich rośliny:
Przygotowałam też zestaw ilustracji na zapamiętywanie. Dzieci przyglądają się rysunkowi przez wyznaczony czas (np. minutę lub 45 sekund), potem z pamięci odpowiadają na pytania zapisane na kolejnej stronie (kolejnym slajdzie). Postępowanie z kolejnymi ilustracjami jest analogiczne. Można jednak zachęcić dzieci do skrócenia czasu przeznaczonego na oglądanie obrazka.
Do ćwiczenia spostrzegawczości mam również inną jesienną ilustrację. Tym razem dzieci przyglądają się obrazkowi, potem zamykają oczy, a po ich otwarciu mówią, czego brakuje na ilustracji (kiedy dzieci zamykają oczy, osoba prowadząca zajęcia przesuwa wybrany element ilustracji poza planszę, dzięki czemu nie jest on już widoczny). Zadanie sprawdza się, kiedy dzieci są np. zmęczone, ponieważ poziom jego trudności spada z każdym przesuniętym poza planszę obrazkiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz