sobota, 12 lutego 2022

Walentynki

Jak idą przygotowania materiałów na walentynkowe zajęcia? Akurat jestem też w trakcie zajęć na temat robotów, więc postanowiłam połączyć oba tematy, czego efektem są robotyczne serduszka do ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

Do pobrania serduszka do wydruku: https://drive.google.com/file/d/1i3NUP0NWdusPO-yNclet0zy3054m25Cx/view?usp=sharing

No i gra interaktywna dla tych, którzy pracują zdalnie:

Mam też ilustracje zamkniętych kolorowych kopert, do samodzielnego uzupełnienia materiałem wyrazowym.

Zamknięte kolorowe koperty cz. 1 do pobrania: https://drive.google.com/file/d/1nGc2BmB67LWXZ9MvPQwJ0mqBB_YsqzRz/view?usp=sharing

Zamknięte kolorowe koperty cz. 2 do pobrania: https://drive.google.com/file/d/1bpEl-L_RgrkIa4CWOSjY9UOosSDvin08/view?usp=sharing
Przygotowałam sobie również zestaw walentynkowych zagadek. Zostaną wydrukowane i włożone do prawdziwych kopert (mam koperty formatu A7 – polecam). Na koperty założę spinacze, dzięki czemu dzieci będą mogły łowić koperty wędką magnetyczną (standardowo: oburącz, leżąc na brzuchu, dzięki czemu będą też wygaszać toniczny odruch błędnikowy).

Po wyjęciu z kopert, zagadki będzie można wkleić do zeszytu i zilustrować odpowiedzi.

Zagadki walentynkowe do pobrania: https://drive.google.com/file/d/19zYwbj27A8vhdWLZmUtf1tnpMgWS7tQy/view?usp=sharing

Jeżeli pracujecie zdalnie, mam dla Was wersję interaktywną:

Zagadki – Walentynki, an interactive worksheet by miaumiau
liveworksheets.com

Polecam też stworzyć na zajęciach serduszkowce, czyli gadające stworki w kształcie serc (ostatnio było u mnie dużo ćwiczeń karnawałowych i dzieci robiły stworki w różnych kształtach).

Przydadzą się tutaj serca wycięte dużym dziurkaczem ozdobnym (polecam DpCraft 7,5 cm) oraz taśma z samoprzylepnymi oczkami, noskami i ustami. No i, oczywiście, komiksowe dymki, dzięki którym będzie wiadomo, o czym mówi serduszkowiec.

Słownictwo w dymkach dobrane zostało w taki sposób, by jedna połowa zawierała w sobie głoskę „sz”, była rodzaju męskiego i miała końcówkę fleksyjną „-u” w miejscowniku, a druga połowa słów miała w sobie głoskę „ż”, była rodzaju żeńskiego i miała końcówkę fleksyjną „-y” w miejscowniku. Materiał przyda się więc m.in. do utrwalania głosek „sz” i „ż” na zajęciach logopedycznych oraz ćwiczenia form miejscownika na lekcjach języka polskiego jako obcego.

Jeżeli nie macie dziurkacza czy taśmy z oczkami i ustami, to nic straconego, bo mam dla Was zestaw do druku, który może stworzyć serduszkowca!




Do pobrania plansza z szablonami serc: https://drive.google.com/file/d/18Dd9yQ0yThHHwKR1fSSyd0_nh1Us_ZlJ/view?usp=sharing

Do pobrania plansza z oczkami i ustami: https://drive.google.com/file/d/1yC7AsPbYH4yTSSVIwwleAFRJBgw9q8Vk/view?usp=sharing

Do pobrania plansza z dymkami: https://drive.google.com/file/d/1618M4Asg1w3C4t7rW-ug6TsXCd2gy9db/view?usp=sharing

Walentynkowe materiały są dostępne za darmo, ale jeżeli chcesz podziękować i masz taką możliwość, proszę, wpłać dowolną kwotę na zbiórkę https://www.ratujemyzwierzaki.pl/kotyzhakiem lub bezpośrednio na konto KOTOZ - Suwałki:

TOZ W POLSCE oddział w Suwałkach Mikołajewo 22c 16-503 Krasnopol
Nr konta: 75 9367 0007 0010 0016 3529 0001
KOD SWIFT: POLUPLPR
PayPal: suwalki@toz.pl
Tytuł: KOTOZ 2

1 komentarz: